27 juni 2009

11:54

(Vaknade med detta i tankarna)

Man vill se cool ut

man vill se bra ut
man vill ha dem fina kläderna
och de slarviga håret som ändå faller så fint
man vill ha de snygga skorna
man vill att folk ska se på en med respekt
man vill att människor ska titta
man vill se speciell ut
man vill ha de dära lilla extra
man vill se ut att umgås med coola männsikor
Man vill att folk som ser en passera på stan ska tänka
"Henne vill jag lära känna."

Jag ser cool ut
jag ser bra ut
jag har de fina kläderna
och de slarviga håret som ändå faller så fint
jag har de snygga skorna
Folk ser på mig med respekt
människor tittar på mig
jag ser speciell ut
jag har de där lilla extra
jag umgås med coola männsikor
Och när folk passerar mig på stan så tänker dem
"Henne vill jag lära känna"

Mmm...
Hur var de nu...
Så här är de inte, inte för mig iaf
Men det är de jag går och tänker på när jag vinglar runt på mina alldeles för höga skor i stan.
Jag gillar att synas, jag gillar blickarna.
Jag älskar att ens ögon har sådan makt att man har fått folk att gå in i saker, rammlat eller gjort någonting totalt klumpgt endast av att vara paralyserad.
Jag saktar inte in ett enda steg utan lägger en blick och ett snett leénde.

Jag älskar när jag ser tjejer gapa
av att se mig i dessa skor och alldeles för långa ben
när jag drar ner solglasögonen
och ger dem en makt sugande blick med halv öppna ögon.
"Vem är hon?!"

När jag går i stan så spelar jag ett spel
Jag är en makt galen jävel
Jag förlorar aldrig!
Detta är mitt race.

Tyck va ni vill
Men jag vet att ni alla har kännt någon likhet med detta minst en gång under de liv ni har levt.
För vi alla strävar efter makt och beundran.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv