6 okt. 2009

00:46


MELLAN SVARTA LAKAN

Ligger jag här ännu en gång. Ännu en kväll och tänker. Men denna dagen var mycket bättre än igår. Jag mötte min stora fobi för bio. Och jag gick där ifrån som en vinnare. Träffade mannen. Med lebbfrilla. Lika trött och glad som vanligt. Jag var nöjd. Mer än nöjd. Denna dagen har varit väldigt lång. Jobbade mer än dubbel av vad jag skulle. stolt. Jag kom att tänka på. Jag började leva i April. Mitt liv tog ser en snurr, en liten tanke. Jag tänkte, allt som jag hade då är nu borta. Alla jag känner nu lärde jag känna då. Och det som har förändrats mest är nog jag. Jag är inte i närheten av vem jag var då. Så naiv, jag var. Så naiv jag är. Men naiv ska man vell nog va. eller? För de som får mig att gå upp i morgon det är peppen om att fixa pengar så jag kan fixa migg hår och köpa de dära skorna. Det är naivt. Att vakna för lite hår och skor. Men de är så långt jag tänker. För det är nuet jag strävar efter. Och de borde fler göra. För mitt högsta mål jag har nu är att influera andra. Att hjälpa andra som sitter där jag satt. Känslan av att andra inspereras är helt underbar.
Men nu krävs lite sömn. Så jag kan fixa de där jävla skorna.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv