16 aug. 2009

05:13

En öl sa du
Cyklade gjorde jag
Röda läppar och solen lyser
Din blick var tom
Du såg exakt lika på kommen ut som du var
Men ärligt talat 
Var de skönt med ett dåligt svar
Hela världen är så underbar om man är korkad, tom och glad.
Det är fortfarande varmt i luften fast det är mörkt.
Sommaren tog slut idag
Det doftar o känns exakt som när det var vi o jag får tänka på att låta bli.
Men det känns. Du vet det känns.

En vän från långt tillbaks
Säg som de är 
Du kände den där konstiga känslan du med
De förflutna blev nu framtid
Hisnande tanke jag vet att du tänkt den. Jag tänker den nu men vad tycker du?
Hur kan du veta säkert?
Var hon en block eller en varning?
Men vem bryr sig?
Du tittar med djupa ögon så där frågande igen
Vad vill du? Är du rädd? Är det så att du är rädd?
Sluta med det, lägg av med de.
Lita på mig.
Här hoppar vi inte ingenstans.
Jag vill bara andas, sova och andas.
Jag är din vän eller hur.
Dina läppar smakade snus och tvivel.
Din blick flackar.
Ja folk kan se oss här.
Men va spelar de för roll, vi är vänner ändå?
Nu är de din tur att klydda ihop de.
Du är det din tur att vara förvirrad.
Men det var jag som gick.
Jag som gick hem.
Du sa, stanna, sov här?
Men det var hon som stannade.
Bollen var din.
Vi tänkte samma sak.
S, V, D och S igen.
Kyss på hals.
Du får henne ikväll.
Ikväll är hon din, igen.
Men jag är nöjd ändå.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv