16 aug. 2009

00:02



3 bollar i luften. Men de alla ramlar ner då och då
Ni kastar
Vilken kommer högst upp?
Ingen trodde du.
Harklar och sväljer
Alla myror springer över magen
Söndagar, hatar söndagar.
Längtar efter att drunkna i alldeles för stora läppar
Dina läppar
Ditt leende
Ditt skratt
Men vem, vemvemvem
Vem av dem...
Rök i ögonen idag igen
Är det nu eller aldrig? Ska vi säga nu eller aldrig? Du och jag.
Man vet att man är otroligt trött då ens vett ramlat ner på tallriken.
Bilder som snurrar i mitt huvud
Din hand mot min kind
Dina ögon som säger "Stanna här"
I din tomma mörka hall gjorde du ett val
Vad detta beslutet om slutet för oss?
Vem vet vem vet

Imorgon bemöta en okänd vän
Som aldrig lät hitta hem
Vill hellre gömma mig i din fönster karm och hoppas på att du kommer ut.
Vill jag imorgon? Vill inte.
En okänd vän.
Ännu en okänd vän.
Förflutet blev framtid igen.
Men vad är verkligheten?

2 kommentarer:

Alicia sa...

Jag måste säga att dina texter är magiska. I vissa av dem känner jag igen mig sjukt mycket. Och du är väldigt vacker.

Joanna sa...

Åh. tack så jättejätte mycket!

Bloggarkiv