11 aug. 2009

03:55

Röda naglar och stora äpplen

Regnet faller, inga problem inga problem
Kläder ramlar ner
Var det du eller jag?
Vem blir inte kall, naken och våt i en tom hall?
Röklukt som irriterar alla sinnesorgan
Du kysste min hals och sa "gå hem"
Hamna i din kloss med siden
Tre spelare på ruta ett
Hur ska detta gå?
Åskan slår som bara du kan
Får mig att längta efter dig
Sväljer ett piller igen
leendet kommer fram
För du är inte här, du är inte här
Det är ett idogt jobb att driva barndomen ut ur sin kropp
Jag saknar ord. Jag saknar tankar dom jag har är gamla
Användna på mörka platser som jag hellre glömmer än har kvar
Spyr ut de där orden du sa för länge sedan
Ingen drog att dölja framtiden med
Dra täcker över de hela hoppas att de inte blir dammigt
Ängeln du placerat på min axel skrek
Svalde o blundade skrattade o log. Såg dig djupt i ögonen när gnistan dog

Jag ser tillbaks på mörka moln som heter ånger sorg o skam
Dom kanske krossar mig en dag men till dess var det jag som vann

2 kommentarer:

Bloggarkiv