4 juni 2009

Jag är iskall
de skär
Det är som om allt bara försvann
Mitt hopp om att finna de jag letar efter dog.
det är som om jag suktar efter någon speciells blod
Jag ser mig själv dö lite till inombords
Vad är de jag söker?
Allt som jag gömde undan för ett år sedan smyger sig tillbaka.
Kalla kårar går längst mina ben.
Är jag rädd?
Rädd att jag ska vara ensam.
Att inget riktigt kommer se mig.
Jag vill finna de jag söker, men vet inte vart jag ska söka.
Du kommer kanske aldrig dyka upp.
Du förblir en bild i mitt huvud, ett hopp om att finna mig själv.

Jag är med alldeles fel person för att kunna visa detta.
Han är ingen som förstår, bara skrattar
hånande
stänger öronen och ber om mer
mer av min energi och tid

ligger och skakar
är detta en inbillning till eller ett tecken?

I mitt huvud målar jag upp en bild av dina ögon.
Det skrämmer mig

Jag vill vara ifred, men ingen låter mig
Alla pratar för högt
varje gång de tilltalar mig hugger de i magen
de bryter sig in i min bubbla
Jag vill vara ifred

Inga kommentarer:

Bloggarkiv