22 juni 2009

Dagar som denna.

Denna dagen var tom
Riktigt tom
ensam
Med inga mål
Det hängde i luften.
Vissa dagar kan man vakna upp
händer bara några gånger under året
och allt känns annorlunda
allting ser annorlunda ut
Det känns annorlunda
Är det luften?
Ljuset?
För de är inget fel på vädret
För vädret är oftast väldigt behagligt sådana här dagar
Det känns som om man har glömt någonting
Tappat något
eller att ena benet hänger efter
skratten tar slut fort
man får ingen luft
man sitter stilla och allt passerar
även i stan då det är mycket ljud
man hör ingenting
ingenting är viktigt
Jag har alltid undrat vad det är för fel på sådana dagar
För jag fattar ingenting
Allting står så stilla men passerar så fort
Man är dålig, inte bra, räcker inte till.
Är jag ledsen?
Inte nöjd?
Jag gillar inte denna dagen
Inget ljus i livet fast solen står högt
skugga över ögonen
usch, jag hatar denna dagen
- Gillar vi denna dagen?
- Nej, de gör vi inte.
nejnejnejnejnejnej
Usch nä
Kan inte släppa det

Morgonen började inte heller bra
syrran skrek och morsan blev aldrig tyst
Finner inte frid i detta hus
har jag aldrig gjort
kommer nog aldrig göra de heller.
Mina päron har förstört detta huset
eller så är de jag
för mycke minnen
Jag vill här ifrån
måste här ifrån
flytta här ifrån
snabbt
snart
nu
Men jag klarar inte av att vara ensam
jag är grymt sällskaps sjuk
jag längtar efter en lägenhet med balkong och solnedgång
med någon som sitter i soffan med alldeles för många taueringar och Tv-spel
blickandes tillbaka på
något att luta sig tillbaka på
jag vill ha de så mycke nu, behöver de så mycket nu
Men letar inte
Det är någonting bra
För jag vill klara mig själv
Jag klarar inte mig själv
inte alls
fy!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv